ALTEN MAROC filiale du leader mondial de l’Ingénierie et du Conseil en Technologies (ICT), avec 30 000 collaborateurs au monde dont plus de 950 au Maroc répartis sur deux Centres d’Excellence à Fès et Rabat , nous accompagnons nos clients en offrant des solutions d’ingénierie agiles et novatrices pour les grands donneurs d’ordre mondiaux dans les secteurs de l’automobile, l’aéronautique, les réseaux & télécoms, Software & Outils.
Rejoindre ALTEN MAROC c'est bénéficier :
Des parcours professionnels diversifiés avec des opportunités de carrière, une mobilité interne, sectorielle, géographique et métiers.
Des formations certifiantes et diplômantes.
Des événements réguliers pour combiner bien être et performance.
Poste :
Overall responsibility of Intermediate level for technical support (Incident, Problem, Critical Changes)
Driving Change management , approvals, monitoring of effective change execution
Acts a single point of Technical contact during Technical Escalation Management
Able to Perform Audits on Customer and recommend the Best Practices.
Experience in documenting / reviewing SOPs, upgrade drafts, and change reports.
Perform Incident Management Including Service Request and Restoration for Major/High severity Tickets.
Understanding customer requirement and conducting POC \ Demos for new customers and solutions.
Risk Analysis & Mitigation in reference Customer.
Mentoring & training to team competency enhancement
Support Business Based on Organisation requirement.
Practice of the English language and management of the customer relationship in an international context (written and oral English essential).
Profil recherché :
You have proficiency and total hands on experience (+2 yrs) Certification will be added advantage. At least an experience on below technologies.
VMware vSphere, Hyper-v.
VMware Horizon View, vWorkspace.
Knowledge in AWS, Azure.
SCOM.
SCCM, Chef Infra.
Good Knowledge in windows server.
Good Knowledge in Physical Infrastructures (Rack Servers, Blade Servers, Chassis..Etc.).
Basic/Intermediate Network Knowledge.
Basic /Intermediated ITIL Knowledge